logotype

Koło biologiczne

Koło biologiczne

Koło biologiczne dla gimnazjalistów

Prowadzący : Jolanta Reszkowska dla klasy 2 gimnazjum

Justyna Redlińska dla klasy 3 gimnazjum

 

Na zajęciach koła realizowane są zagadnienia poszerzające wiedzę biologiczną.

Uczestnicząc w zajęciach można:

  • utrwalić wiedzę zdobytą na lekcjach biologii

  • zdobyć wiadomości wykraczające poza wymagania programowe dla gimnazjum

  • doskonalić umiejętność posługiwania się mikroskopem

  • przeprowadzić ciekawy eksperyment naukowy

  • sprawdzić wiedzę rozwiązując zadania z poprzednich edycji Wojewódzkich Konkursów Gimnazjalnych z Biologii

  • kontynuować badania w Programie GLOBE

Zajęcia rozwijają wyobraźnię, uczą kreatywności, samodzielnego myślenia oraz naukowego podejścia do rozwiązywania problemów. Aktywny udział w zajęciach pomoże przygotować się do udziału w Wojewódzkim Konkursie Gimnazjalnym z Biologii.

 

Sympozjum Naukowe Biologów

13 czerwca odbyło się kolejne Sympozjum Naukowe Biologów. Uczennice klasy 2 gimnazjum zaprezentowały na nim projekt edukacyjny z zakresu neurofizjologii mózgu pt. „Psychopaci są wśród nas”. Następnie uczniowie klasy 2 gimnazjum przedstawili kolejno: obserwacje fenologiczne pt. „Wpływ temperatury na rozwój wiśni pospolitej”, ekologiczne „Porosty jako organizmy służące do pomiaru jakości powietrza atmosferycznego w rejonie Starego Kanału Bydgoskiego” oraz wyniki i wnioski z doświadczenia na temat „Wpływ światła na kiełkowanie nasion soczewicy”. Zaprezentowali się także uczniowie klasy 3 gimnazjum, przedstawili w ciekawy sposób informacje na temat budowy i funkcjonowania układu pokarmowego, interesujące eksperymenty naukowe z zakresu fizjologii trawienia oraz przemian biochemicznych w organizmach żywych.

 

 

 

 

Koło biologiczne dla licealistów

– prowadzący Jolanta Reszkowska

Zajęcia mają na celu doskonalenie umiejętności badawczych. Na spotkaniach koła można poznać techniki mikroskopowania oraz planowania i wykonywania eksperymentów naukowych. Uczniowie:

  • stawiają hipotezy

  • poszukują metod ich weryfikacji

  • przeprowadzają zaplanowany eksperyment

  • analizują wyniki

  • wyciągają wnioski

  • dokumentują pracę badawczą

Zajęcia rozwijają wyobraźnię, uczą kreatywności, samodzielnego myślenia oraz naukowego podejścia do rozwiązywania problemów. Praca w zespołach uczy współodpowiedzialności za ostateczny wynik badań. Zdobyte na zajęciach umiejętności pozwolą lepiej przygotować się do egzaminu maturalnego.

 

Wybrane problemy badawcze:

 

Badanie wpływu allelopatin orzecha włoskiego na kiełkowanie nasion chwastów.

1

 

Badanie wpływu czasu przechowywania nasion na siłę kiełkowania.

 2

 

Badanie wpływu allelopatin słonecznika na kiełkowanie nasion chwastów i roślin uprawnych.

 3

 4

 

 

Badanie wpływu pH na ciemnienie owoców banana.

5

6

 

Uczniowie z Koła biologicznego włączyli się w organizację „Drzwi Otwartych” dla kandydatów do liceum. Zaprezentowali wybrane eksperymenty naukowe, opowiadali o życiu szkoły oraz dzielili się doświadczeniami z bycia uczniem „Trójki”.

DSC 1514

 

2018  III LO  globbers joomla template

Zgodnie z definicją danych osobowych zawartą w Ogólnym Rozporządzeniu o Ochronie Danych Osobowych 2016/679 (RODO), wizerunek jest uznawany za daną osobową, dlatego też podlega ochronie na zasadach zawartych we wskazanym akcie prawnym. Jeżeli na stronie internetowej: http://www.3lo.bydgoszcz.pl oraz stronach jej podległych, znajduje się zdjęcie z Twoim wizerunkiem, zamieszczone wbrew Twojej woli prosimy o kontakt na adres email: zso03@edu.bydgoszcz.pl ze wskazaniem zdjęcia do usunięcia.

  
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk