logotype
image1 image1 image1

Aktualności

Kampania poszukiwania planetoid - nowe odkrycia!

Niezmiernie miło nam ogłosić, że nasi uczniowie: Sebastian Szynka,  Karolina Tracz, Weronika Klimczyk, Michał Kaczor, Rafał Klimczak (kl. I d), Mikołaj Hetzig (kl. III d) oraz Marcin Kuczbański (kl. III gim),

uczestnicząc w międzynarodowej kampanii poszukiwania planetoid wspólnymi siłami odkryli aż 21 nowych planetoid! To znakomity wynik i jeden z najlepszych w Polsce! Naszym odkrywcom serdecznie gratulujemy!

IASClogo 20181106 asteroidy

PEŁNA LISTA ODKRYĆ - pobierz

Poszukiwania asteroid odbywają się w ramach narodowych kampanii IASC (International Astronomical Search Collaboration) na całym świecie. Koordynatorem kampanii w naszym kraju jest prof. Lech Mankiewicz z Centrum Fizyki Teoretycznej PAN. Odkrycia planetoid przyczyniają się do lepszego poznania budowy i mechaniki naszego Układu Słonecznego oraz do lepszej ochrony naszej planety przed obiektami typu NEO (Near Earth Object). Obiekty typu NEO potencjalnie mogą znaleźć się na kursie kolizyjnym z Ziemią.
2018  III LO  globbers joomla template

Zgodnie z definicją danych osobowych zawartą w Ogólnym Rozporządzeniu o Ochronie Danych Osobowych 2016/679 (RODO), wizerunek jest uznawany za daną osobową, dlatego też podlega ochronie na zasadach zawartych we wskazanym akcie prawnym. Jeżeli na stronie internetowej: http://www.3lo.bydgoszcz.pl oraz stronach jej podległych, znajduje się zdjęcie z Twoim wizerunkiem, zamieszczone wbrew Twojej woli prosimy o kontakt na adres email: zso03@edu.bydgoszcz.pl ze wskazaniem zdjęcia do usunięcia.